Wednesday, June 25, 2008

YAB Dato’ Ahmad Said ke Wisma Darul Iman (25/03/2008)


Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kijal, YAB Dato’ Ahmad Said yang menerima watikah perlantikan sebagai Menteri Besar Terengganu daripada Majlis Penasihat Pemangku Raja kelmarin, memasuki pejabat di Wisma Darul Iman, hari ini ( 25 Mac).

Beliau bersama-sama beberapa pegawai kanan Kerajaan Negeri telah mengadakan solat hajat di tingkat 18 Wisma Darul Iman, sebelum ke tingkat enam yang menempatkan pejabat lama beliau, pejabat Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan dan Perumahan Negeri.

Hadir sama, Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato’ Mokhtar Nong; Pegawai Kewangan Negeri, Dato’ Mazlan Ngah; Timbalan SUK (Pembangunan), Dato’ Azlan Dagang dan Timbalan SUK (Pengurusan), Haji Hussain Embong.

YAB Dato’ Ahmad Said mengambil kesempatan dalam kunjungan pertama ke bangunan pentadbiran negeri selepas menerima watikah pelantikan Menteri Besar untuk beramah mesra dengan pegawai dan kakitangan kerajaan yang menyambut ketibaan beliau.

Dalam sidang media selepas itu, YAB Dato’ Ahmad Said memberi jaminan untuk menunaikan amanah yang diberi kepada beliau sebaik mungkin bagi memastikan kepentingan dan apa yang terbaik untuk rakyat diteruskan.

No comments: